“Вступ. Науки, що вивчають природу ”
Мета уроку: навчальна:
повторити, узагальнити та систематизувати знання
про компоненти природи та їхні взаємозв’язки, надані дітям у початковій
школі, сформувати загальні уявлення про природні науки, об’єкти їхнього
вивчення, внесок у вивчення природи;
виховна: виховувати
відповідальність за майбутнє природи;
розвиваюча: сприяти розумінню ролі природничих знань у повсякденному житті людини,
розвивати пізнавальний інтерес до курсу природознавства у 5 класі,
допитливість, спостережливість, вміння логічно узагальнювати здобуті знання.
Тип уроку:
повторення, узагальнення й систематизації знань.
Методи і методичні прийоми: розповідь, бесіда, прийом “Мікрофон”, прийом “Мозаїка”, прийом
“Павучок”, валеологічна хвилинка.
Обладнання й матеріали: таблиця “Природа”,
мікрофон, картки для прийому “Мозаїка”.
Хід уроку
І. Організаційний етап
1.Привітання. Знайомство.
2.Структура підручника.
3.Структура робочого зошита.
4.Інструктаж з ТБ.
5.План роботи на уроці.
ІІ. Мотивація навчальної та
пізнавальної діяльності
Слово
учителя.
-
Пригадайте, що ви дізналися, вивчаючи
природознавство в початковій школі.
Прийом “Мікрофон”
Учні по черзі одним-двома словами
називають те, що їм запам’яталося з попередніх уроків природознавства.
Орієнтація на успіх.
Повідомлення теми і мети уроку.
Запис
теми.
Завдання
уроку. Сьогодні ми встановимо значущість природничих
знань для розуміння світу, ознайомимося з науками, які вивчають з різних
аспектів довкілля, живу природу. Науки про природу утворюють групу природничих
наук.
ІІІ. Узагальнення фактів, понять,
явищ
Бесіда за питаннями:
1.Пригадайте,
що називають природою?
2.Чому
природу поділяють на живу та неживу?
3.Що
таке природознавство?
Прийом “Мозаїка”
Учитель
роздає учням картки, на яких вказані елемента природи і неприродні компоненти.
1 картка на парту.
Починаючи з першого ряду, по ланцюгу,
учитель запитує, який елемент вказано на картці. Один з пари учнів зачитує,
інший повинен відповісти, компонент якої природи вказано: живої чи неживої. Всі
інші – слухають, заповнюють таблицю, зразок якої – на дошці.
Завдання прийому вказано на дошці.
Жива
природа: рослини, тварини, людина, ліс, бактерії, гриби, віруси, лука.
Нежива
природа: комета, ґрунт, озеро, море, вітер, дощ, сніг, яр, гори, сонце, зірка.
Валеологічна хвилинка. Запропоновуємо
самомасаж. Уявіть, що ви – маленькі Сонечка, промені якого можуть дотягнутися
до будь-якої частини вашого тіла. Ці промені – ваші руки. Порядок: третє око,
перенісся, ніздрі, скроні, потиличні горби, шийні хребці.
Розповідь учителя
1.Зародження
природничих наук.
2.Виокремлення
окремих наук.
3.Умовно
природничі науки поділяють на дві групи: про живу та неживу природу.
4.Цитата
Конфуція про знання.
IV.
Закріплення знань.
Прийом
“Павучок”
Робота з підручником.
Завдання: користуючись підручником
складіть схему “Природознавство та предмети природничого циклу”.
Аналіз результатів. Корекція знань.
V. Підсумок
уроку. Рефлексія.
Бесіда за
питаннями:
1.Що вивчає природознавство?
2.Яке значення для людей мають знання про навколишній світ, для чого нам
ці знання?
Аналіз
ефективності роботи всього класу на уроці, аналіз повноти і точності відповідей
окремих учнів.
VІ.
Пояснення домашнього завдання
§1. Творче завдання (за
бажанням): кросворд. Випереджальне завдання.
Немає коментарів:
Дописати коментар