вівторок, 18 жовтня 2016 р.

Практичне заняття №3. Розділення сумішей фільтруванням

Практичне заняття №3. Розділення сумішей фільтруванням
Мета уроку: навчальна: сформувати уявлення про різницю між чистими речовинами та сумішами, показати приклади чистих речовин і сумішей, навчити способам розділення сумішей
                   виховна: виховувати цікавість до дослідницької роботи, бережне ставлення до довкілля;
                   розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес до курсу природознавства у 5 класі, абстрактне мислення, допитливість, спостережливість, навички організовувати нескладні досліди, розвивати бажання досліджувати, вміння логічно узагальнювати здобуті знання.
Тип уроку: вивчення й первинного закріплення нових знань.
Методи і методичні прийоми: прийом “Відстрочена загадка”, валеологічна хвилинка, робота з ілюстраціями підручника, прийоми “Практична теорія”, “Мозковий штурм”, “Роблю висновок”, розповідь з демонстраціями, бесіда, пояснення, прийом “Інтуїтивна здогадка”.
Обладнання й матеріали: таблиця, пісок, вода, фільтрувальний папір, скляна паличка, хімічні стакани, мірний посуд, ложка, газова горілка, лабораторне скло, сіль; зошит: Ярошенко О. Г. Природознавство: зошит для практичних робіт для уч. 5 кл. загальноосвіт. навч. закладів, с. 18 – с.19.
Хід уроку

І. Організаційний етап
         Повідомлення плану роботи на уроці.
ІІ. Перевірка д/з. Актуалізація опорних знань
         Бесіда за питаннями:
1. Що називають чистою речовиною?
2. Що таке суміші?
3. Які бувають суміші? Наведіть приклади (зошит).
4. Чи відрізняється повітря, яке людина вдихає від того, яке вона видихає?
5. Температура і розчинність повітря у воді. (с.39.) Прочитайте цей уривок, зробіть висновки.
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
         Прийом “Відстрочена загадка”
Чи можна вилучити з повітря молекули речовин з неприємним запахом? Яким з методів розділення сумішей?
Валеологічна хвилинка .Орієнтація на успіх

            Раз, два — руки вгору,
Три, чотири — руки вниз,
Ми не знаємо про втому,
Сила в спорті — наш девіз!
            Раз, два, три, чотири
— обертаймося щосили.
Ми сьогодні рахували,
Притомились, посідали.
Раз, два, раз, два, раз —
Присідаємо гаразд!
Ми всі вправи закінчили,
Хай і руки відпочинуть!
Руки вгору,
підтягніться — раз, два, раз, два.
Щонайнижче нахиліться — раз, два, раз, два.

Руки за головою.
Діти повертаються праворуч,
ліворуч, розводячи руки в боки.
Присідають. Плескають у долоні над
головою. Присідають 10 разів.
Інтенсивно струшують
кистями рук над
головою. Піднімають прямі руки
вгору, стають навшпиньки.
Нахиляються
вперед, торкаючись
пальців ніг.
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Запис теми.
Завдання уроку. Ознайомитися з методом розділення сумішей фільтруванням.
V. Узагальнення, систематизація та застосування знань і способів діяльності
         Прийом “Практична теорія”
Розділення суміші піску й води
1.Інструктаж. Інструктивна картка: друкований зошит: с.18 – 19. Тема заняття.
2.Відстоювання. Виконується демонстрація, фотографування. Мал. 30, с.40.
         Прийом “Мозковий штурм”
- Як же нам досягти повнішого розділення суміші піску й води?
3.Фільтрування. За інструктивною карткою.
Фільтри виготовляють зі спец. паперу чи тканини різної щільності. Фільтри: спеціальний, чистий пісок чи вата. Мал. 31, с.41.
         Прийом “Практична теорія”
Опис учителем ходу досліду. Запис учнями своїх спостережень й висновків.
4. Випаровування
         Прийом “Практична теорія”
Розділення суміші кухонної солі й води
Пояснення ходу демонстрації. Мал. 32, с.42.
         Капнемо краплю сольової суміші на лабораторне скло й будемо його нагрівати. На склі залишився білий слід. Що відбулось?
Питання: Чи можна вилучити з повітря молекули речовин з неприємним запахом? Яким з методів розділення сумішей?
Відповідь.
VІ. Підсумок уроку
         Прийом “Роблю висновок”
1.Розділення суміші – це…
2.Відстоюванням і фільтруванням можна розділити суміш води і нерозчиненої в ній речовини.
3.Розділення суміші газів потребує більш складних способів.
4.Що розділити суміш, необхідно…
         Аналіз роботи учнів на уроці.
VІІ. Пояснення д/з

         §9, с.43: сторінка ерудита, законспектувати.

Немає коментарів:

Дописати коментар