“Різноманітність
речовин. Поняття про прості та складні речовини”
Мета уроку: навчальна:
сформувати уявлення про різноманітність речовин, їх поширення у природі,
дати поняття про прості і складні речовини, ;
виховна: виховувати
цікавість до дослідницької роботи, бережне ставлення до довкілля;
розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес до курсу природознавства у 5 класі,
абстрактне мислення, допитливість, спостережливість, вміння логічно
узагальнювати здобуті знання.
Тип уроку: вивчення
й первинного закріплення нових знань.
Методи і
методичні прийоми: прийом “Бліцопитування”, валеологічна хвилинка, робота з ілюстраціями підручника, прийом
“Словникова робота”, розповідь з демонстраціями, бесіда, пояснення, прийом “Інтуїтивна здогадка”.
Обладнання й матеріали: таблиця,
цукор, вода, скріпка, графітовий олівець.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Повідомлення плану роботи на уроці.
ІІ. Мотивація навчальної та
пізнавальної діяльності
В природі існує
понад сто атомів, з них утворилися мільйони молекул, а відповідно це мільйони
речовин. Як же в них розібратися?.
ІІІ. Перевірка д/з. Актуалізація
опорних знань
Прийом “Бліцопитування” (або природничий
диктант)
1.
Склад речовини – це…
2.
Хімічний елемент – це…
3.
Хімічні елементи бувають…
4.
Дифузія – це…
5.
Які особливості дифузії в рідинах, газах, твердих тілах?
Прийом “Інтуїтивна здогадка”
Прості речовини
- …
Складні речовини
- …
Валеологічна
хвилинка .Орієнтація на успіх
Раз, два — руки вгору,
Три,
чотири — руки вниз,
Ми
не знаємо про втому,
Сила
в спорті — наш девіз!
Раз, два, три, чотири
—
обертаймося щосили.
Ми
сьогодні рахували,
Притомились,
посідали.
Раз,
два, раз, два, раз —
Присідаємо
гаразд!
Ми
всі вправи закінчили,
Хай
і руки відпочинуть!
Руки
вгору,
підтягніться
— раз, два, раз, два.
Щонайнижче
нахиліться — раз, два, раз, два.
|
Руки
за головою.
Діти
повертаються праворуч,
ліворуч,
розводячи руки в боки.
Присідають.
Плескають у долоні над
головою.
Присідають 10 разів.
Інтенсивно
струшують
кистями
рук над
головою.
Піднімають прямі руки
вгору,
стають навшпиньки.
Нахиляються
вперед,
торкаючись
пальців ніг.
|
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Запис
теми.
Завдання
уроку. Ознайомитися з різноманітністю і поширенням
речовин.
V. Вивчення
нового матеріалу й закріплення знань
Прийом “Словникова робота”
Завдання:
за допомогою підручника знайдіть відповідь на питання: що означає
“класифікувати”? (с.32)
Висновок. Класифікувати
– означає розподілити на групи за певною ознакою.
Робота з ілюстраціями таблиці і демонстрація
Дем-я:
графітові олівці, скріпка.
Висновок. Прості речовини – це ті речовини,
які складаються з атомів одного хімічного елемента.
Пригадайте:
з атомів яких хімічних елементів складається молекула води? Скільки
хімічних елементів складають молекулу води?
Демонстрація
Цукор: це 45 атомів
(підраховують за формулою на дошці).
Висновок. Складні речовини – це ті речовини,
які складаються з атомів двох і більше хімічних елементів.
Розповідь
Поширення
речовин.
Де більше за все речовин? (На Землі, з
розвитком людства; речовини знаходяться не лише в природі, а й в тілах,
створених людиною.)
VІ.
Закріплення знань
Робота з ілюстраціями підручника
Завдання:
с.33
п., мал. 22: порівняйте склад молекул води і молекул гідроген пероксиду. Що в
них спільного і чим вони відрізняються?
Висновок. Склад молекул →
властивості речовин.
VІІ.
Підсумок уроку. Рефлексія
Прийом “Логічний ланцюжок”
Атоми
→ Молекули → Речовини → Тіла
Атоми
1-го ХЕ → прості речовини
Атоми
різних ХЕ → складні речовини
Складних
речовин
простих

VІІІ.
Пояснення д/з:
§7: с. 32 – 33, №5 с.36 (всім).
Немає коментарів:
Дописати коментар