вівторок, 25 жовтня 2016 р.

Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини

Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини”
Мета уроку: навчальна: сформувати уявлення про різноманітність речовин, їх поширення у природі, дати поняття про прості і складні речовини, ;
                   виховна: виховувати цікавість до дослідницької роботи, бережне ставлення до довкілля;
                   розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес до курсу природознавства у 5 класі, абстрактне мислення, допитливість, спостережливість, вміння логічно узагальнювати здобуті знання.
Тип уроку: вивчення й первинного закріплення нових знань.
Методи і методичні прийоми: прийом “Бліцопитування”, валеологічна хвилинка, робота з ілюстраціями підручника, прийом “Словникова робота”, розповідь з демонстраціями, бесіда, пояснення, прийом “Інтуїтивна здогадка”.
Обладнання й матеріали: таблиця, цукор, вода, скріпка, графітовий олівець.
Хід уроку

І. Організаційний етап
         Повідомлення плану роботи на уроці.
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
         В природі існує понад сто атомів, з них утворилися мільйони молекул, а відповідно це мільйони речовин. Як же в них розібратися?.
ІІІ. Перевірка д/з. Актуалізація опорних знань
         Прийом “Бліцопитування” (або природничий диктант)
1. Склад речовини – це…
2. Хімічний елемент – це…
3. Хімічні елементи бувають…
4. Дифузія – це…
5. Які особливості дифузії в рідинах, газах, твердих тілах?
         Прийом “Інтуїтивна здогадка”
Прості речовини - …
Складні речовини - …
Валеологічна хвилинка .Орієнтація на успіх

            Раз, два — руки вгору,
Три, чотири — руки вниз,
Ми не знаємо про втому,
Сила в спорті — наш девіз!
            Раз, два, три, чотири
— обертаймося щосили.
Ми сьогодні рахували,
Притомились, посідали.
Раз, два, раз, два, раз —
Присідаємо гаразд!
Ми всі вправи закінчили,
Хай і руки відпочинуть!
Руки вгору,
підтягніться — раз, два, раз, два.
Щонайнижче нахиліться — раз, два, раз, два.

Руки за головою.
Діти повертаються праворуч,
ліворуч, розводячи руки в боки.
Присідають. Плескають у долоні над
головою. Присідають 10 разів.
Інтенсивно струшують
кистями рук над
головою. Піднімають прямі руки
вгору, стають навшпиньки.
Нахиляються
вперед, торкаючись
пальців ніг.
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Запис теми.
Завдання уроку. Ознайомитися з різноманітністю і поширенням речовин.
V. Вивчення нового матеріалу й закріплення знань
         Прийом “Словникова робота”
Завдання: за допомогою підручника знайдіть відповідь на питання: що означає “класифікувати”? (с.32)
Висновок. Класифікувати – означає розподілити на групи за певною ознакою.
         Робота з ілюстраціями таблиці і демонстрація
Дем-я: графітові олівці, скріпка.
Висновок. Прості речовини – це ті речовини, які складаються з атомів одного хімічного елемента.
         Пригадайте: з атомів яких хімічних елементів складається молекула води? Скільки хімічних елементів складають молекулу води?
         Демонстрація
Цукор: це 45 атомів (підраховують за формулою на дошці).
Висновок. Складні речовини – це ті речовини, які складаються з атомів двох і більше хімічних елементів.
         Розповідь
Поширення речовин.
         Де більше за все речовин? (На Землі, з розвитком людства; речовини знаходяться не лише в природі, а й в тілах, створених людиною.)
VІ. Закріплення знань
         Робота з ілюстраціями підручника
Завдання: с.33 п., мал. 22: порівняйте склад молекул води і молекул гідроген пероксиду. Що в них спільного і чим вони відрізняються?
Висновок. Склад молекул → властивості речовин.
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія
         Прийом “Логічний ланцюжок”
Атоми → Молекули → Речовини → Тіла
Атоми 1-го ХЕ → прості речовини
Атоми різних ХЕ → складні речовини
Складних речовин  простих
VІІІ. Пояснення д/з:

         §7: с. 32 – 33, №5 с.36 (всім).

Немає коментарів:

Дописати коментар