№ з\п
|
Тема уроку
|
Обладнання,
матеріали
|
Домашнє
завдання
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
||||
І СЕМЕСТР Вступ (4 год.)
|
|||||||
1/1
|
Організм людини як біологічна система.
Різноманітність клітин організму людини
Первинний інструктаж з ТБ. Інструкція
№ від р.
|
Таблиці, малюнки
клітин
|
|||||
2/2
|
Тканини.
Лабораторне дослідження 1. Ознайомлення з препаратами тканин людини.
|
Таблиці, малюнки
тканин, світловий мікроскоп, мікропрепарати тканин людини.
|
|||||
3/3
|
Органи. Фізіологічні системи. Регуляторні системи.
|
Демонстрування
муляжів органів людини.
|
|||||
4/4
|
Значення знань про людину для збереження її здоров’я. Самостійна
робота.
|
Демонстрування схеми
«Науки, які вивчають організм людини».
|
|||||
5/1
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основа його
нормального функціонування. Дослідницький практикум 1. Самоспостереження
за співвідношенням маси тіла та зросту.
|
Таблиця «Обмін
речовин».
|
|||||
6/2
|
Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів.
Значення компонентів харчових продуктів.
|
Демонстрування
плакатів «Склад харчових продуктів» або етикеток продуктів харчування,
доступних для спостереження
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
||||
7/3
|
Харчові та енергетичні потреби людини. Значення збалансованого
харчування для збереження здоров`я.
Навчальний проект
«Збалансоване харчування».
|
Демонстрування
таблиць калорійності продуктів харчування.
|
|||||
Тема 2. Обмін
речовин та травлення (5 год. + 1 год. резерв. ч.)
|
|||||||
8/1
|
Будова та функції травної системи.
|
Демонстрування
таблиць або слайдів «Травна система людини».
|
|||||
9/2
|
Процеси травлення у ротовій порожнині та шлунку. Лабораторне дослідження 2. Зовнішня будова зубів.
Дослідницький практикум 2. Дія ферментів слини на
крохмаль.
|
Демонстрування
таблиць, моделі зубів, мал. й схеми будови зуба, ротової порожнини, шлунку.
|
|||||
10/3
|
Процеси травлення у кишечнику.
Виведення з організму неперетравлених решток їжі.
|
Демонстрування
таблиць або слайдів «Будова кишечнику людини».
|
|||||
11/4
|
Регуляція процесів травлення в організмі людини.
|
Запис й демонстрування
схеми «Регуляція процесів травлення в організмі людини».
|
|||||
12/5
|
Харчові розлади.
Профілактика захворювань травної системи.
|
Таблиця «Гігієна
травлення».
|
|||||
13/6
|
Узагальнення знань з тем «Обмін речовин та перетворення енергії в
організмі людини», «Травлення». Тематичне
оцінювання №1 (диференційовані завдання).
|
Бланки для ТО.
|
|||||
Тема 3. Дихання (4
год.)
|
|||||||
14/1
|
Значення дихання для існування організму. Система органів дихання, її
будова і функції.
|
Таблиці, мал.,
демонстрування моделей гортані, трахеї, легень.
|
|||||
15/2
|
Процеси газообміну в легенях і тканинах.
|
Демонстрування
досліду з виявлення
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
||||
вуглекислого газу у
повітрі, що видихається.
|
|||||||
16/3
|
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.
|
Демонстрування
моделі з пояснення вдиху й видиху, складання схеми «Нейрогуморальна регуляція
дихальних рухів».
|
|||||
17/4
|
Хвороби органів дихання і їхня профілактика.
Самостійна робота.
|
Демонстрування
плакатів «Профілактика туберкульозу», таблиці «Гігієна органів дихання».
|
|||||
Тема 4. Транспорт
речовин в організмі людини (7 год. + 1 год. резерв. ч.)
|
|||||||
18/1
|
Поняття про внутріщнє рідке середовище організму.
|
Таблиці про будову й
склад крові.
|
|||||
19/2
|
Еритроцити. Групи крові. Правила переливання крові.
|
Схема «Групи крові»,
таблиця «Будова еритроцита».
|
|||||
20/3
|
Лейкоцити. Тромбоцити. Зсідання крові.
Практична робота 1. Мікроскопічна
будова крові людини.
|
Демонстрування
таблиці або слайдів «Будова лейкоцитів», «удова тромбоцитів», «Зсідання
крові».
|
|||||
21/4
|
Серце: його будова і функції.
|
Демонстрування
таблиці «Будова серця», муляжів серця.
|
|||||
22/5
|
Поняття про серцевий цикл. Робота серця та її регуляція.
Лабораторне дослідження 3. Вимірювання частоти серцевих скорочень. Дослідницький
практикум 3. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень впродовж доби,
тижня.
|
Схема серцевого
циклу.
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
||||
23/6
|
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові по замкненій системі
кровоносних судин. Артеріальний тиск.
|
Демонстрування
таблиці «Кровоносні судини», «Вимірювання артеріального тиску».
|
|||||
24/7
|
Перша допомога при кровотечах.
Серцево-судинні захворювання та їх профілактика. Узагальнення знань
учнів з теми «Транспорт речовин в організмі людини».
|
Демонстрування
таблиці «Перша допомога при кровотечах».
|
|||||
25/8
|
Контрольна робота.
|
Бланки для КР.
|
|||||
Тема 5. Процеси
виділення в організмі людини. Терморегуляція. (4 год.)
|
|||||||
26/1
|
Виділення кінцевих продуктів метаболізму – важливий етап обміну
речовин. Будова сечовидільної системи людини.
|
Таблиці з теми,
демонстрування моделі нирки.
|
|||||
27/2
|
Захворювання сечовидільної системи та їх профілактика.
|
Демонстрування
плакатів «Захворювання сечовидільної системи та їх профілактика».
|
|||||
28/3
|
Будова шкіри та її функції. Проект.
Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду
за власною шкірою.
|
Модель будови шкіри.
Таблиця.
|
|||||
29/4
|
Терморегуляція в організмі людини. Захворювання шкіри та їх
профілактика. Узагальнення знань учнів з теми «Виділення. Терморегуляція».
Тематичне оцінювання №3 (самостійна
робота).
|
Демонстрування
плакатів або слайдів «Захворювання шкіри та їх профілактика».
Бланки з завданнями
для СР.
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
||||
Тема 6. Опора та рух
(6 год.)
|
|||||||
30/1
|
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції.
Проект (за вибором).
Гіподинамія – ворог сучасної людини. Рухова активність – основа фізичного
здоров’я.
Лабораторне дослідження 4. Вивчення мікроскопічної будови кісткової, хрящової тканин.
|
Демонстрування
моделі скелета людини, таблиці або слайдів «Скелет людини», «Будова сполучних
тканин: скелетна й хрящова».
|
|||||
31/2
|
Кістки, хрящі.
|
Демонстрування
кісток. різних за формою, хребців; декальцинованої та випаленої кісток.
|
|||||
32/3
|
Будова скелета людини. З’єднання кісток.
|
Демонстрування
скелета людини та ссавців; скелета кінцівок людини.
|
|||||
33/4
|
Будова і функції скелетних м`язів. Лабораторне дослідження 4 (продовження). Вивчення мікроскопічної будови скелетних м`язів.
|
Таблиці х теми.
|
|||||
34/5
|
Робота м`язів та причини
їхньої втоми.
Лабораторне дослідження 5. Вивчення розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні.
Лабораторне дослідження 6. Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми.
|
Вантаж (гантелі,
підручники), годинник з секундною стрілкою.
|
|||||
35/6
|
Розвиток опорно-рухової системи в процесі її онтогенезу. Тематичне оцінювання №4 (диференційовані завдання).
Семестрове оцінювання.
|
Демонстрування
таблиці «Надання першої медичної допомоги при ушкодженнях опорно-рухової
системи».
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
||||
ІІ СЕМЕСТР Тема 7.
Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система (7 год.)
|
|||||||
36/1
|
Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.
|
Демонстрація схеми будови
нейрону, рефлекторної дуги (на прикладі колінного рефлексу).
Таблиці з теми.
|
|||||
37/2
|
Будова нервової системи. Центральна і периферійна нервова система
людини.
|
Демонстрація схеми будови
нервової системи.
|
|||||
38/3
|
Спинний мозок. Головний мозок.
Лабораторне дослідження 7. Вивчення будови спинного та головного мозку людини (на муляжах,
моделях, пластинчастих препаратах).
|
Демонстрація
моделей, муляжів, пластинчастих препаратів, таблиці та мал. будови головного
мозку.
|
|||||
39/4
|
Обробка інформації в центральній нервовій системі.
|
Мал. з атласу
біології людини: ретикулярна формація, лімбічна система.
|
|||||
40/5
|
Вегетативна нервова система.
|
Таблиці з теми.
|
|||||
41/6
|
Профілактика захворювань нервової системи.
|
Мал. з рефератів
і/або слайди медіапрезентації.
|
|||||
42/7
|
Узагальнення знань з теми «Нервова система».
Тематичне оцінювання №5 (диференційовані
завдання).
|
Бланки для ТО.
|
|||||
Тема 8. Зв'язок
організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи (7 год.)
|
|||||||
43/1
|
Загальна характеристика сенсорних систем.
|
Таблиця з теми.
Демонстрування схеми загальної будови всіх сенсорних систем.
|
|||||
44/2
|
Будова аналізаторів.
|
Плакати з теми.
|
|||||
45/3
|
Зорова сенсорна система. Око. Захист зору.
|
Таблиці, мал.
|
|||||
1
|
2
|
3
|
|||||
46/4
|
Лабораторне дослідження 8. Визначення акомодації ока.
Лабораторне дослідження 9. Виявлення сліпої плями на сітківці ока.
|
Бланки з
інструктивними картками для виконання досліджень,
мал. сітківки.
Демонстрування розбірних моделей ока.
|
|||||
47/5
|
Слухова сенсорна система. Вухо. Захист слуху.
Лабораторне дослідження 10. Вимірювання порогу слухової чутливості.
|
Плакати з гігієни
слуху, таблиця «Будова вуха», мал.
Демонстрування
розбірних моделей вуха.
|
|||||
48/6
|
Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури,
болю. Дослідницький практикум 4. Дослідження температурної адаптації
рецепторів шкіри.
|
Модель будови шарів
шкіри, мікроскоп, мікропрепарати, таблиця з теми, мал.
|
|||||
49/7
|
Узагальнення знань з теми «Сенсорні системи».
Тематичне оцінювання №6 (тестування).
|
||||||
Тема 9. Вища нервова
діяльність (7 год.)
|
|||||||
50/1
|
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи.
|
Демонстрування схеми
типів ВНД.
|
|||||
51/2
|
Умовні та безумовні рефлекси.
|
Мал.
|
|||||
52/3
|
Інстинкти.
|
Іл. з літератури,
культури: батьківський, статевий інстинкти.
|
|||||
53/4
|
Мова. Навчання та пам'ять.
Лабораторні дослідження 11.Визначення реакції зіниць на світло. 12. Дослідження різних видів пам’яті.
|
Бланки з
інструктивними картками для роботи.
|
|||||
54/5
|
Мислення та свідомість. Дослідницький практикум 5. Вивчення
типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту.
|
Бланки з
діагностичними завданнями.
|
|||||
1
|
2
|
3
|
|||||
55/6
|
Сон. Біоритми.
|
Мал.
|
|||||
56/7
|
Узагальнення знань з теми «Вища нервова діяльність».
Тематичне оцінювання №7 (диференційовані
завдання).
|
Бланки з завданнями.
|
|||||
Тема 10. Регуляція
функцій організму (7 год. + 1 год. резерв. ч.)
|
|||||||
57/1
|
Гомеостаз і регуляція функцій організму.
|
Демонстрування схеми
гомеостазу.
|
|||||
58/2
|
Нервова регуляція. Гуморальна регуляція.
|
Таблиці з теми.
|
|||||
59/3
|
Гормони. Ендокринна система.
Залози внутрішньої та змішаної секреції.
|
Мал.
|
|||||
60/4
|
Профілактика захворювань ендокринної системи.
|
Мал. з атласу
«Біологія людини».
|
|||||
61/5
|
Імунна система. Імунітет.
Специфічний і неспецифічний імунітет.
|
Плакати й таблиці з
теми, мал.
|
|||||
62/6
|
Імунізація. Алергія. СНІД.
|
Мал. з рефратів
|
|||||
64/7
|
Взаємодія регуляторних систем організму (узагальнення).
|
||||||
65/8
|
Контрольна робота.
|
Бланки для КР.
|
|||||
Тема 11. Розмноження
та розвиток людини (4 год.)
|
|||||||
66/1
|
Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини.
Запліднення.
Лабораторне дослідження 13. Будова статевих клітин.
|
Таблиці з теми.
|
|||||
67/2
|
Менструальний цикл. Вагітність.
|
Таблиці й
мал. з теми.
|
|||||
68/3
|
Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.
Постембріональний розвиток людини.
|
Модель зародку
людини.
|
|||||
69/4
|
Репродуктивне здоров’я. Самостійна робота.
|
Плакати з гігієни
статевої системи.
|
|||||
Узагальнення (1
год.)
|
|||||||
70/1
|
Цілісність організму людини. Тематичне оцінювання №8.
Семестрове і річне оцінювання.
|
Презентація з теми.
|
вівторок, 18 жовтня 2016 р.
Календарно-тематичне планування з біології 8 клас
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар