вівторок, 18 жовтня 2016 р.

Календарно-тематичне планування з біології 8 клас


№ з\п
Тема уроку
Обладнання,
матеріали
Домашнє
завдання
1
2
3
4


І СЕМЕСТР                                              Вступ (4 год.)

1/1
Організм людини як біологічна система.
Різноманітність клітин організму людини
Первинний інструктаж з ТБ. Інструкція №     від        р.
Таблиці, малюнки клітин


2/2
Тканини.
Лабораторне дослідження 1. Ознайомлення з препаратами тканин людини.
Таблиці, малюнки тканин, світловий мікроскоп, мікропрепарати тканин людини.


3/3
Органи. Фізіологічні системи. Регуляторні системи.
Демонстрування муляжів органів людини.


4/4
Значення знань про людину для збереження її здоров’я. Самостійна робота.
Демонстрування схеми «Науки, які вивчають організм людини».




Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини (3 год.)

5/1
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основа його нормального функціонування. Дослідницький практикум 1. Самоспостереження за співвідношенням маси тіла та зросту.
Таблиця «Обмін речовин».


6/2
Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів.
Значення компонентів харчових продуктів.
Демонстрування плакатів «Склад харчових продуктів» або етикеток продуктів харчування, доступних для спостереження



1
2
3
4

7/3
Харчові та енергетичні потреби людини. Значення збалансованого харчування для збереження здоров`я.
Навчальний проект «Збалансоване харчування».
Демонстрування таблиць калорійності продуктів харчування.



Тема 2. Обмін речовин та травлення (5 год. + 1 год. резерв. ч.)

8/1
Будова та функції травної системи.
Демонстрування таблиць або слайдів «Травна система людини».


9/2
Процеси травлення у ротовій порожнині та шлунку. Лабораторне дослідження 2. Зовнішня будова зубів.
Дослідницький практикум 2. Дія ферментів слини на крохмаль.
Демонстрування таблиць, моделі зубів, мал. й схеми будови зуба, ротової порожнини, шлунку.


10/3
Процеси травлення у кишечнику.
Виведення з організму неперетравлених решток їжі.
Демонстрування таблиць або слайдів «Будова кишечнику людини».


11/4
Регуляція процесів травлення в організмі людини.
Запис й демонстрування схеми «Регуляція процесів травлення в організмі людини».


12/5
Харчові розлади.
Профілактика захворювань травної системи.
Таблиця «Гігієна травлення».


13/6
Узагальнення знань з тем «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини», «Травлення». Тематичне оцінювання №1 (диференційовані завдання).
Бланки для ТО.



Тема 3. Дихання (4 год.)

14/1
Значення дихання для існування організму. Система органів дихання, її будова і функції.
Таблиці, мал., демонстрування моделей гортані, трахеї, легень.


15/2
Процеси газообміну в легенях і тканинах.
Демонстрування досліду з виявлення


1
2
3
4



вуглекислого газу у повітрі, що видихається.


16/3
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.
Демонстрування моделі з пояснення вдиху й видиху, складання схеми «Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів».


17/4
Хвороби органів дихання і їхня профілактика.
Самостійна робота.
Демонстрування плакатів «Профілактика туберкульозу», таблиці «Гігієна органів дихання».



Тема 4. Транспорт речовин в організмі людини (7 год. + 1 год. резерв. ч.)

18/1
Поняття про внутріщнє рідке середовище організму.
Таблиці про будову й склад крові.


19/2
Еритроцити. Групи крові. Правила переливання крові.
Схема «Групи крові», таблиця «Будова еритроцита».


20/3
Лейкоцити. Тромбоцити. Зсідання крові.
Практична робота 1. Мікроскопічна будова крові людини.
Демонстрування таблиці або слайдів «Будова лейкоцитів», «удова тромбоцитів», «Зсідання крові».


21/4
Серце: його будова і функції.
Демонстрування таблиці «Будова серця», муляжів серця.


22/5
Поняття про серцевий цикл. Робота серця та її регуляція.
Лабораторне дослідження 3. Вимірювання частоти серцевих скорочень. Дослідницький практикум 3. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень впродовж доби, тижня.
Схема серцевого циклу.


1
2
3
4

23/6
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові по замкненій системі кровоносних судин. Артеріальний тиск.
Демонстрування таблиці «Кровоносні судини», «Вимірювання артеріального тиску».


24/7
Перша допомога при кровотечах.
Серцево-судинні захворювання та їх профілактика. Узагальнення знань учнів з теми «Транспорт речовин в організмі людини».

Демонстрування таблиці «Перша допомога при кровотечах».


25/8

Контрольна робота.

Бланки для КР.



Тема 5. Процеси виділення в організмі людини. Терморегуляція. (4 год.)

26/1
Виділення кінцевих продуктів метаболізму – важливий етап обміну речовин. Будова сечовидільної системи людини.

Таблиці з теми, демонстрування моделі нирки.


27/2
Захворювання сечовидільної системи та їх профілактика.
Демонстрування плакатів «Захворювання сечовидільної системи та їх профілактика».


28/3
Будова шкіри та її функції. Проект. Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою.
Модель будови шкіри. Таблиця.


29/4
Терморегуляція в організмі людини. Захворювання шкіри та їх профілактика. Узагальнення знань учнів з теми «Виділення. Терморегуляція».
Тематичне оцінювання №3 (самостійна робота).




Демонстрування плакатів або слайдів «Захворювання шкіри та їх профілактика».
Бланки з завданнями для СР.

1
2
3
4


Тема 6. Опора та рух (6 год.)

30/1
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції.
Проект (за вибором). Гіподинамія – ворог сучасної людини. Рухова активність – основа фізичного здоров’я.
Лабораторне дослідження 4. Вивчення мікроскопічної будови кісткової, хрящової тканин.
Демонстрування моделі скелета людини, таблиці або слайдів «Скелет людини», «Будова сполучних тканин: скелетна й хрящова».


31/2
Кістки, хрящі.
Демонстрування кісток. різних за формою, хребців; декальцинованої та випаленої кісток.


32/3
Будова скелета людини. З’єднання кісток.
Демонстрування скелета людини та ссавців; скелета кінцівок людини.


33/4

Будова і функції скелетних м`язів. Лабораторне дослідження 4 (продовження). Вивчення мікроскопічної будови скелетних м`язів.

Таблиці х теми.


34/5

Робота м`язів та причини їхньої втоми.
Лабораторне дослідження 5. Вивчення розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні.

Лабораторне дослідження 6. Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми.

Вантаж (гантелі, підручники), годинник з секундною стрілкою.


35/6
Розвиток опорно-рухової системи в процесі її онтогенезу. Тематичне оцінювання №4 (диференційовані завдання). Семестрове оцінювання.
Демонстрування таблиці «Надання першої медичної допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи».


1
2
3
4


ІІ СЕМЕСТР                                     Тема 7. Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система (7 год.)

36/1
Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.
Демонстрація схеми будови нейрону, рефлекторної дуги (на прикладі колінного рефлексу).
Таблиці з теми.

37/2
Будова нервової системи. Центральна і периферійна нервова система людини.
Демонстрація схеми будови нервової системи.

38/3
Спинний мозок. Головний мозок.
Лабораторне дослідження 7. Вивчення будови спинного та головного мозку людини (на муляжах, моделях, пластинчастих препаратах).
Демонстрація моделей, муляжів, пластинчастих препаратів, таблиці та мал. будови головного мозку.

39/4
Обробка інформації в центральній нервовій системі.
Мал. з атласу біології людини: ретикулярна формація, лімбічна система.

40/5
Вегетативна нервова система.
Таблиці з теми.

41/6
Профілактика захворювань нервової системи.
Мал. з рефератів і/або слайди медіапрезентації.

42/7
Узагальнення знань з теми «Нервова система».
Тематичне оцінювання №5 (диференційовані завдання).
Бланки для ТО.


Тема 8. Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи (7 год.)

43/1
Загальна характеристика сенсорних систем.
Таблиця з теми. Демонстрування схеми загальної будови всіх сенсорних систем.

44/2
Будова аналізаторів.
Плакати з теми.

45/3
Зорова сенсорна система. Око. Захист зору.
Таблиці, мал.

1
2
3

46/4
Лабораторне дослідження 8. Визначення акомодації ока.
Лабораторне дослідження 9. Виявлення сліпої плями на сітківці ока.
Бланки з інструктивними картками для виконання досліджень,
мал. сітківки. Демонстрування розбірних моделей ока.

47/5
Слухова сенсорна система. Вухо. Захист слуху.
Лабораторне дослідження 10. Вимірювання порогу слухової чутливості.
Плакати з гігієни слуху, таблиця «Будова вуха», мал.
Демонстрування розбірних моделей вуха.

48/6
Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Дослідницький практикум 4. Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.
Модель будови шарів шкіри, мікроскоп, мікропрепарати, таблиця з теми, мал.

49/7
Узагальнення знань з теми «Сенсорні системи».
Тематичне оцінювання №6 (тестування).



Тема 9. Вища нервова діяльність (7 год.)

50/1
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи.
Демонстрування схеми типів ВНД.

51/2
Умовні та безумовні рефлекси.
Мал.

52/3
Інстинкти.
Іл. з літератури, культури: батьківський, статевий інстинкти.

53/4
Мова. Навчання та пам'ять.
Лабораторні дослідження 11.Визначення реакції зіниць на світло. 12. Дослідження різних видів пам’яті.
Бланки з інструктивними картками для роботи.

54/5
Мислення та свідомість. Дослідницький практикум 5. Вивчення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту.
Бланки з діагностичними завданнями.

1
2
3

55/6
Сон. Біоритми.
Мал.

56/7
Узагальнення знань з теми «Вища нервова діяльність».
Тематичне оцінювання №7 (диференційовані завдання).
Бланки з завданнями.


Тема 10. Регуляція функцій організму (7 год. + 1 год. резерв. ч.)

57/1
Гомеостаз і регуляція функцій організму.
Демонстрування схеми гомеостазу.

58/2
Нервова регуляція. Гуморальна регуляція.
Таблиці з теми.

59/3
Гормони. Ендокринна система.
Залози внутрішньої та змішаної секреції.
Мал.

60/4
Профілактика захворювань ендокринної системи.
Мал. з атласу «Біологія людини».

61/5
Імунна система. Імунітет.
Специфічний і неспецифічний імунітет.
Плакати й таблиці з теми, мал.

62/6
Імунізація. Алергія. СНІД.
Мал. з рефратів

64/7
Взаємодія регуляторних систем організму (узагальнення).


65/8
Контрольна робота.
Бланки для КР.


Тема 11. Розмноження та розвиток людини (4 год.)

66/1
Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини. Запліднення.
Лабораторне дослідження 13. Будова статевих клітин.
Таблиці з теми.

67/2
Менструальний цикл. Вагітність.
Таблиці й
мал. з теми.

68/3
Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції. Постембріональний розвиток людини.
Модель зародку людини.

69/4
Репродуктивне здоров’я. Самостійна робота.
Плакати з гігієни статевої системи.


Узагальнення (1 год.)

70/1
Цілісність організму людини. Тематичне оцінювання №8.
Семестрове і річне оцінювання.
Презентація з теми.

Немає коментарів:

Дописати коментар