План-конспект уроку на тему:
“Хімічні явища,
їх ознаки. Горіння. Гниття ”
Мета уроку: навчальна:
продовжувати формувати уявлення про різноманітність явищ, дати поняття
про хімічні явища, їх характерні ознаки, ознайомити з особливостями та
значенням процесів горіння та гниття у природі, житті людини;
виховна: виховувати
бережне ставлення до довкілля, повагу до знань, що роблять життя людей
безпечнішим й комфортним;
розвиваюча: формувати науковий світогляд про найпоширеніші в природі речовини,
розвивати пізнавальний інтерес до курсу природознавства у 5 класі, абстрактне
мислення, допитливість, спостережливість, вміння логічно узагальнювати здобуті
знання.
Тип уроку: вивчення
й первинного закріплення нових знань.
Методи і
методичні прийоми: прийом “Бліцопитування”, валеологічна хвилинка, робота з ілюстраціями підручника й
таблиці, прийом “Словникова робота”, прийом “Павучок”, прийом “Практична
теорія”, конспектування, розповідь з демонстраціями, бесіда, прийом “Роблю висновок”, пояснення.
Обладнання й матеріали: таблиця, питна сода, оцет, стакан, коробка із сірниками.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Повідомлення плану роботи на уроці.
ІІ. Перевірка д/з.
Прийом “Бліцопитування”
1.Дослідницькі
практикуми. Розв’язання суперечливих питань.
2.Домашні
дослідження (за допомогою дорослих), аналіз умов, ходу виконання й висновків.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Прийом “Павучок”
На
дошці схема, яку потрібно доповнити.
IV. Мотивація навчальної та
пізнавальної діяльності
В природі
постійно відбуваються різноманітні фізичні явища і вони не супроводжуються
руйнуванням одних й утворенням інших речовин. Але часто в природі чи внаслідок
діяльності людини відбуваються явища, за яких одні речовини перетворюються в
інші. Сьогодні ми поговоримо про хімічні явища.
Валеологічна
хвилинка
Орієнтація
на успіх.
V. Повідомлення
теми і мети уроку.
Запис
теми.
Завдання
уроку. Ознайомитися з хімічними явищами.
VІ. Вивчення нового матеріалу й закріплення знань
Розповідь
з елементами бесіди.
1.Хімічні
явища.
Під час фізичних явищ змінюється лише
агрегатний стан речовини, форма, розміри. (Н – д: перетворення води,
подрібнення цукру на цукрову пудру.)
Прийом “Словникова робота”
Завдання:
згідно підручника з’ясувати, що називають хімічними явищами і хімічною
реакцією.
Висновок:
хімічні явища (хімічні реакції) – це
зміни, унаслідок яких руйнуються одні й утворюються інші речовини.
Робота з таблицею (приклади хімічних явищ).
2.Ознаки хімічних явищ.
Прийом “Практична теорія”
Демонстрація
досліду.
Інструктивна
картка: с.61, мал. 51. Читання вголос одним з учнів інструкції, покрокове
виконання учителем.
Розповідь
з елементами бесіди.
Наведення
прикладів.
Конспектування
Ознаки
х. явищ: виділення газу, утворення осаду, зміна кольору, поява запаху,
світла й тепла.
3.Горіння.
Робота з ілюстраціями підручника
Приклади
х.я.: с.62 – с.63, мал. 52, 53.
Умови
горіння: доступ повітря, досягнення температури займання речовини.
Наслідки:
виділення світла, тепла й диму.
4.Гниття
Природний
і закономірний процес перетворення органічних речовин на інші органічні та
неорганічні речовини, називають гниттям.
Умови:
недостатній доступ повітря, вологість, мікроорганізми.
Наслідки:
виділення тепла.
5.Обмін речовин.
Пояснення.
VІІ. Первинна
перевірка засвоєння та закріплення знань
Письмово: порівняйте явища
горіння й гниття.
VІІІ.
Узагальнення знань
Прийом “Роблю висновок”
Завдання: продовжити
речення:
1)
Хімічні явища, на відміну від фізичних, - …
2)
Про хімічне явище свідчать…
3)
Хімічними явищами можна керувати, тобто …
ІХ. Пояснення домашнього завдання
вивчити §14 й
конспект, в зошиті для практичних робіт: с.25 “Хімічні явища, їх ознаки”.
Теми проектів:
1.Опале
листя: користь чи шкода?
2.Бродіння
молока. Які наслідки спостерігаємо?
3.Ритмічність
у природі.
Забезпечення учнів картками з обсягом
питань для підготовки загального проекту. Визначення відповідаючих.
Х. Підсумки уроку
Аналіз уроку.
Аналіз ефективності роботи учнів й
оцінювання їх навчальних досягнень.
Немає коментарів:
Дописати коментар