Календарно-тематичне планування з природознавства, 5 клас
№ з/п
|
Тема уроку
|
Обладнання
|
Домашнє завдання
|
Повторення
|
Календарні строки
|
||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
5в
|
5г
|
5д
|
6
|
7
|
8
|
|||||
ВСТУП
|
Плакат
|
||||||
1/1
|
Вступ. Науки, що вивчають природу.
Первинний інструктаж з ТБ.
Інструкція № від
|
||||||
2/2
|
Практичне заняття №1.
“Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів”.
|
Портрети визначних учених-натуралістів
|
|||||
3/3
|
Методи вивчення природи.
|
Таблиці з малюнками, лупа, колба хімічна вимірювальна, годинник, лінійка,
кімнатні квіти.
|
|||||
4/4
|
Практичне заняття №2.
“Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень та
дослідів”.
|
Лупи. бінокль, терези, годинник, секундомір, термометр,
лінійка, мірний циліндр, хімічний стакан
|
Дослідницький
практикум 1 «Складання переліку побутових вимірювальних приладів
та здійснення вимірювань».
|
||||
5/5
|
Захист
міні-проектів за вибором « Видатні вчені-натуралісти», « Квітковий
годинник», «Галілео Галілей». Тематичне
оцінювання №1 (диференційовані завдання).
|
Бланки для ТО
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС
|
|||||||
6/1
|
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання.
|
Зразки природних і рукотворних тіл
|
|||||
7/2
|
Практична робота
№1 “Вимірювання маси та розмірів різних тіл”.
|
Терези, лінійки, мірні циліндри
|
|||||
8/3
|
Речовини. Фізичні властивості речовин. Властивості
твердих тіл, рідин і газів.
|
Дослідницький
практикум 2 «Дослідження залежності швидкості випаровування рідини
від температури та площі поверхні»
|
|||||
9/4
|
Атоми і хімічні елементи. Молекули.
|
||||||
10/5
|
Рух молекул. Дифузія.
|
Моделі молекул
|
|||||
11/6
|
Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні
речовини.
|
||||||
12/7
|
Неорганічні та органічні речовини.
|
||||||
13/8
|
Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей. Практичне
заняття №3 “Розділення сумішей фільтруванням”.
|
Фільтри, лійки, скляні палички, хімічні стакани
|
|||||
14/9
|
Тіла та речовини у природі.
Тематичне
оцінювання № 2 (урок-узагальнення).
|
Мікрофон, картки, бланки
|
|||||
15/1
|
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність.
Механічні й теплові явища.
|
Демонстрації фізичних явищ
|
|||||
16/2
|
Магнітні та електричні, звукові та світлові явища.
Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі.
|
Таблиці
|
|||||
17/3
|
Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття.
|
Демонстрації хімічних явищ
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
18/4
|
Захист
міні-проектів за вибором «Опале листя: користь чи шкода?».
|
||||||
19/5
|
Підсумковий урок “Тіла, речовини та явища навколо нас”.
Тематичне оцінювання № 3. (Самостійна
робота.)
|
Бланки для ТО
|
|||||
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ
|
|||||||
20/1
|
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи
світил. Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства.
|
Демонстрації карти зоряного неба
|
|||||
21/2
|
Небесні тіла. Зоря – самосвітне небесне тіло. Дослідницький практикум 3 « Спостереження за зоряним небом упродовж календарного року».
|
Матеріали енциклопедій
|
|||||
22/3
|
Практичне заняття №4
“Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба”.
|
Демонстрації карти зоряного неба
|
|||||
23/4
|
Відмінності між зорями. Міжзоряний простір.
|
Демонстрації карти зоряного неба
|
|||||
24/5
|
Планети. Відмінності між планетами.
|
Фотографії планет
|
|||||
25/6
|
Сонячна система.
|
Моделі Сонячної системи
|
|||||
26/7
|
Зоряні системи – галактики.
|
Малюнки
|
|||||
27/8
|
Відмінності між галактиками. Скупчення галактик.
|
Фотографії галактик
|
|||||
28/9
|
Всесвіт та його складові.
|
Демонстрації фотографій галактик, планет, Місяця.
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
29/10
|
Людина і Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт.
Методи та засоби астрономічних досліджень.
|
Демонстрації приладів для вивчення Всесвіту
|
|||||
30/11
|
Захист
міні-проектів за вибором. “Космос далекий і близький”, “Світ
галактик”
|
Таблиці з теми
|
|||||
31/12
|
Контрольна робота
за І семестр з теми “Всесвіт”. Тематичне
оцінювання №4.
|
Бланки для КР
|
|||||
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ
|
|||||||
Тема 1. Земля як
планета
|
|||||||
32/1
|
Гіпотези та сучасні уявлення про виникнення Землі
|
||||||
33/2
|
Форми і розміри Землі. Внутрішня будова Землі.
|
Демонстрації таблиці “Земля. Будова Землі”
|
|||||
34/3
|
Рухи Землі. Пори року.
Дослідницький
практикум 4 «Дослідження нагрівання тіл променями Сонця».
|
Демонстрації обертання Землі навколо осі.
|
|||||
35/4
|
Місяць – супутник землі. Сонячні та місячні затемнення.
|
Демонстрації місяця в різні фази, місячного і сонячного
затемнення.
|
|||||
36/5
|
Способи зображення Землі. Масштаб. Тематичне оцінювання №5. (Природничий диктант).
|
Фізична карта Землі
|
|||||
37/1
|
Практичне заняття №5 “Знаходження
на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль”.
|
Карта Землі, глобус
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
38/2
|
Практичне заняття №6
“Знаходження на карті та глобусі материків і частин світу, географічних
об’єктів”.
|
Карта Землі, глобус
|
|||||
39/3
|
Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту.
|
Зразки різних типів ґрунтів
|
|||||
40/4
|
Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом.
|
Демонстрації властивостей ґрунту
|
|||||
41/5
|
Повітря – суміш газів. Значення повітря.
|
Таблиця “Повітряна оболонка Землі”
|
|||||
42/6
|
Властивості повітря.
|
Демонстрації властивостей та руху повітря
|
|||||
43/7
|
Вода на Землі. Властивості води. Три стани води.
|
Таблиця “Гідросфера”
|
|||||
44/8
|
Кругообіг води.
|
Таблиця “Кругообіг води”
|
|||||
45/9
|
Вода – розчинник. Розчинені і нерозчинені
речовини. Розчини у природі.
|
Демонстрації розчинності речовин
|
|||||
46/10
|
Дослідницький
практикум 5 «Дослідження впливу різних температур на розчинення
цукру (солі) у воді».
|
Скляні стакани, нагрівальний прилад, сіль
|
|||||
47/11
|
Значення води у природі. Використання води людиною. Захист міні-проектів за вибором
Краплина, або Де ми втрачаємо воду?».
|
||||||
48/12
|
Підсумковий урок “Земля як планета”. Тематичне оцінювання № 6. (Самостійна
р.)
|
Бланки для ТО
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
Тема 2. Планета Земля як середовища життя організмів
|
|||||||
49/1
|
Організм і його властивості.
|
Таблиці з теми
|
|||||
50/2
|
Клітинна будова організмів.
|
Демонстрації клітинної будови організмів
|
|||||
51/3
|
Різноманітність організмів. Рослини.
|
Фотографії, малюнки рослин, гербарії.
|
|||||
52/4
|
Різноманітність організмів. Тварини.
Захист міні-проектів (за вибором) “Тварини минулого”.
|
Фотографії, малюнки тварин, колекції комах, опудала
|
|||||
53/5
|
Різноманітність організмів. Гриби.
|
Фотографії, малюнки грибів, засушені колекції грибів, муляжі грибів
|
|||||
54/6
|
Практичне заняття №7
“Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за
допомогою атласів-визначників”.
|
Атласи-визначники рослин, тварин, грибів
|
|||||
55/7
|
Практичне заняття №8
“Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами
своєї місцевості”.
|
Таблиці з теми, малюнки отруйних рослин, тварин, грибів
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
56/8
|
Різноманітність організмів. Бактерії. Міні-проекти (за вибором) “Бактерії
корисні та шкідливі”. Тематичне
оцінювання №7 (природничий диктант).
|
Фотографії й малюнки бактерій
|
|||||
57/1
|
Умови життя на планеті Земля.
|
Таблиці, фотографії
|
|||||
58/2
|
Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на
організми чинників неживої природи. Пристосування організмів до періодичних
змін умов середовища.
|
Таблиці з теми, фотографії середовищ.
|
|||||
59/3
|
Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне
середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому. Дослідницький практикум 6 (7)
“Дослідження впливу температури, світла і вологості на проростання насіння”
(початок).
|
Насіння квасолі
|
|||||
60/4
|
Водне середовище життя. Пристосування організмів до
життя у воді.
|
Таблиці з теми
|
|||||
61/5
|
Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до
життя у ґрунті. Дослідницький практикум 6 (7) “Дослідження впливу
температури, світла і вологості на проростання насіння” (продовження).
|
Таблиці з теми
|
|||||
62/6
|
Дослідницький практикум 6 (7) “Дослідження впливу
температури, світла і вологості на проростання насіння” (завершення).
|
||||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
63/7
|
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки
між організмами. Співіснування організмів. Угруповання організмів.
|
Малюнки енциклопедій
|
|||||
64/8
|
Екосистеми. Рослинний і тваринний світ своєї
місцевості. Узагальнення з теми “Умови життя на Землі та пристосування до
них”.
|
Таблиці
|
|||||
65/9
|
Контрольна робота
за ІІ семестр з теми “Планета Земля як середовище життя”. Тематичне
оцінювання 8.
|
Бланки для КР
|
|||||
Тема 3. Людина на
планеті Земля
|
|||||||
66/1
|
Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою.
Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності
людини. Міні-проекти (за вибором)
“Чи не перетвориться Земля на пустелю?”, “Будь природі другом!”
|
Таблиці з теми
|
|||||
67/3
|
Екологічні проблеми та їх розв’язування. Дослідницький практикум 8 «
Дослідження екологічних проблем своєї місцевості». Екскурсія “Рослинний і
тваринний світ своєї місцевості”.
|
Відеопрезентація.
|
|||||
68/4
|
Охорона природи. Червона книга України. Заповідники,
заказники, національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі.
|
Карта, Червона книга України
|
|||||
69/5
|
Практична робота
№2 “Складання Червоної книги своєї місцевості”.
|
Перелік рідкісних видів рослин і тварин Чернігівщини
|
|||||
70/6
|
Захист
міні-проектів за вибором. Підсумковий урок “Людина на планеті
Земля”. Тематичне оцінювання 9.
|
Бланки для ТО
|
Немає коментарів:
Дописати коментар