неділя, 16 жовтня 2016 р.

Календарно-тематичне планування з природознавства, 5 клас


Календарно-тематичне планування з природознавства, 5 клас 
2016/2017 навч. рік



№ з/п
Тема уроку
Обладнання
Домашнє завдання
Повторення
Календарні строки
1
2
3
4
5
5в
5г
5д
6
7
8

ВСТУП

Плакат





1/1
Вступ. Науки, що вивчають природу.
Первинний інструктаж з ТБ.
Інструкція №        від        
2/2
Практичне заняття №1. “Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів”.
Портрети визначних учених-натуралістів





3/3
Методи вивчення природи.
Таблиці з малюнками, лупа, колба хімічна вимірювальна, годинник, лінійка, кімнатні квіти.





4/4
Практичне заняття №2. “Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень та дослідів”.

Лупи. бінокль, терези, годинник, секундомір, термометр, лінійка, мірний циліндр, хімічний стакан
Дослідницький практикум 1 «Складання переліку побутових вимірювальних приладів та здійснення вимірювань».




5/5
Захист міні-проектів за вибором « Видатні вчені-натуралісти», « Квітковий годинник», «Галілео Галілей». Тематичне оцінювання №1 (диференційовані завдання).
Бланки для ТО





1
2
3
4
5
6
7
8

РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС






6/1
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання.
Зразки природних і рукотворних тіл






7/2
Практична робота №1 “Вимірювання маси та розмірів різних тіл”.
Терези, лінійки, мірні циліндри





8/3
Речовини. Фізичні властивості речовин. Властивості твердих тіл, рідин і газів.

Дослідницький практикум 2 «Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні»




9/4
Атоми і хімічні елементи. Молекули.






10/5
Рух молекул. Дифузія.
Моделі молекул





11/6
Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини.






12/7
Неорганічні та органічні речовини.






13/8
Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей. Практичне заняття №3 “Розділення сумішей фільтруванням”.
Фільтри, лійки, скляні палички, хімічні стакани





14/9
Тіла та речовини у природі.
Тематичне оцінювання № 2 (урок-узагальнення).
Мікрофон, картки, бланки





15/1
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність. Механічні й теплові явища.
Демонстрації фізичних явищ





16/2
Магнітні та електричні, звукові та світлові явища. Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі.
Таблиці





17/3
Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття.
Демонстрації хімічних явищ





1
2
3
4
5
6
7
8
18/4
Захист міні-проектів за вибором «Опале листя: користь чи шкода?».






19/5
Підсумковий урок “Тіла, речовини та явища навколо нас”. Тематичне оцінювання № 3. (Самостійна робота.)
Бланки для ТО






РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ






20/1
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил. Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства.
Демонстрації карти зоряного неба





21/2
Небесні тіла. Зоря – самосвітне небесне тіло. Дослідницький практикум 3 « Спостереження за зоряним небом упродовж календарного року».
Матеріали енциклопедій





22/3
Практичне заняття №4 “Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба”.
Демонстрації карти зоряного неба





23/4
Відмінності між зорями. Міжзоряний простір.
Демонстрації карти зоряного неба





24/5
Планети. Відмінності між планетами.
Фотографії планет





25/6
Сонячна система.
Моделі Сонячної системи





26/7
Зоряні системи – галактики.
Малюнки





27/8
Відмінності між галактиками. Скупчення галактик.
Фотографії галактик





28/9
Всесвіт та його складові.
Демонстрації фотографій галактик, планет, Місяця.





1
2
3
4
5
6
7
8
29/10
Людина і Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень.
Демонстрації приладів для вивчення Всесвіту





30/11
Захист міні-проектів за вибором. “Космос далекий і близький”, “Світ галактик”
Таблиці з теми





31/12
Контрольна робота за І семестр з теми “Всесвіт”. Тематичне оцінювання №4.
Бланки для КР






РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ

Тема 1. Земля як планета






32/1
Гіпотези та сучасні уявлення про виникнення Землі






33/2
Форми і розміри Землі. Внутрішня будова Землі.
Демонстрації таблиці “Земля. Будова Землі”





34/3
Рухи Землі. Пори року.
Дослідницький практикум 4 «Дослідження нагрівання тіл променями Сонця».
Демонстрації обертання Землі навколо осі.





35/4
Місяць – супутник землі. Сонячні та місячні затемнення.
Демонстрації місяця в різні фази, місячного і сонячного затемнення.





36/5
Способи зображення Землі. Масштаб. Тематичне оцінювання №5. (Природничий диктант).
Фізична карта Землі





37/1
Практичне заняття №5 “Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль”.
Карта Землі, глобус





1
2
3
4
5
6
7
8
38/2
Практичне заняття №6 “Знаходження на карті та глобусі материків і частин світу, географічних об’єктів”.
Карта Землі, глобус





39/3
Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту.
Зразки різних типів ґрунтів





40/4
Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом.
Демонстрації властивостей ґрунту





41/5
Повітря – суміш газів. Значення повітря.
Таблиця “Повітряна оболонка Землі”





42/6
Властивості повітря.
Демонстрації властивостей та руху повітря





43/7
Вода на Землі. Властивості води. Три стани води.
Таблиця “Гідросфера”





44/8
Кругообіг води.
Таблиця “Кругообіг води”





45/9
Вода – розчинник. Розчинені і нерозчинені
речовини. Розчини у природі.
Демонстрації розчинності речовин






46/10
Дослідницький практикум 5 «Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді».
Скляні стакани, нагрівальний прилад, сіль





47/11
Значення води у природі. Використання води людиною. Захист міні-проектів за вибором Краплина, або Де ми втрачаємо воду?».






48/12
Підсумковий урок “Земля як планета”. Тематичне оцінювання № 6. (Самостійна р.)
Бланки для ТО





1
2
3
4
5
6
7
8

Тема 2. Планета Земля як середовища життя організмів






49/1
Організм і його властивості.
Таблиці з теми





50/2
Клітинна будова організмів.
Демонстрації клітинної будови організмів





51/3
Різноманітність організмів. Рослини.
Фотографії, малюнки рослин, гербарії.





52/4
Різноманітність організмів. Тварини.
Захист міні-проектів (за вибором) “Тварини минулого”.
Фотографії, малюнки тварин, колекції комах, опудала





53/5
Різноманітність організмів. Гриби.
Фотографії, малюнки грибів, засушені колекції грибів, муляжі грибів





54/6
Практичне заняття №7 “Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників”.
Атласи-визначники рослин, тварин, грибів





55/7
Практичне заняття №8 “Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості”.
Таблиці з теми, малюнки отруйних рослин, тварин, грибів





1
2
3
4
5
6
7
8
56/8
Різноманітність організмів. Бактерії. Міні-проекти (за вибором) “Бактерії корисні та шкідливі”. Тематичне оцінювання №7 (природничий диктант).
Фотографії й малюнки бактерій





57/1
Умови життя на планеті Земля.
Таблиці, фотографії





58/2
Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи. Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.
Таблиці з теми, фотографії середовищ.





59/3
Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому. Дослідницький практикум 6 (7) “Дослідження впливу температури, світла і вологості на проростання насіння” (початок).
Насіння квасолі





60/4
Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді.
Таблиці з теми





61/5
Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті. Дослідницький практикум 6 (7) “Дослідження впливу температури, світла і вологості на проростання насіння” (продовження).
Таблиці з теми





62/6
Дослідницький практикум 6 (7) “Дослідження впливу температури, світла і вологості на проростання насіння” (завершення).







1
2
3
4
5
6
7
8
63/7
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів. Угруповання організмів.
Малюнки енциклопедій





64/8
Екосистеми. Рослинний і тваринний світ своєї місцевості. Узагальнення з теми “Умови життя на Землі та пристосування до них”.
Таблиці





65/9
Контрольна робота за ІІ семестр з теми “Планета Земля як середовище життя”. Тематичне оцінювання 8.
Бланки для КР






Тема 3. Людина на планеті Земля






66/1
Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. Міні-проекти (за вибором) “Чи не перетвориться Земля на пустелю?”, “Будь природі другом!”
Таблиці з теми





67/3
Екологічні проблеми та їх розв’язування. Дослідницький практикум 8 « Дослідження екологічних проблем своєї місцевості». Екскурсія “Рослинний і тваринний світ своєї місцевості”.
Відеопрезентація.





68/4
Охорона природи. Червона книга України. Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі.
Карта, Червона книга України





69/5
Практична робота №2 “Складання Червоної книги своєї місцевості”.
Перелік рідкісних видів рослин і тварин Чернігівщини





70/6
Захист міні-проектів за вибором. Підсумковий урок “Людина на планеті Земля”. Тематичне оцінювання 9.
Бланки для ТО







Немає коментарів:

Дописати коментар